S korica:
Ako je i bilo dilema oko pitanja tko će se (sve) uhvatiti pisanja prve hrvatske autorske Rock enciklopedije, ni izdavač Boško Zatezalo ni moj agilni i dragocjeni urednik Nenad Rizvanović a ni ja, nismo sumnjali imali za nju mjesta na hrvatskom tržištu. Prije nje, ako se ne varam, objavljene su samo dvije »opće« Enciklopedije rocka: davnašnja NME-ova Ilustrirana rock enciklopedija koju je objavila Mladost u prijevodu Dražena Vrdoljaka te, također licencna, Rock enciklopedija iz 1996. u izdanju Veble Commercea. Obje su odavno rasprodane i što je još važnije – zastarjele.
Rock Enciklopedija koja je pred vama pokušava popuniti tu golemu prazninu. Ne samo recentnim izdanjima – pa, makar kroz ocjene, i albuma koji su objavljeni jedva koji tjedan prije odlaska rukopisa u tisak – već i mnogim mladim autorima i izvođačima pred kojima je izgledna budućnost. Jesam li se prevario u procjeni i očekivanju pokazati će samo vrijeme no uvjeren sam da imena poput Datsunsa, Strokesa ili Hivesa, čak ako i ne ostave značajan trag »za vječnost«, ocrtavaju vrijeme u kojemu je ova Rock enciklopedija nasta(ja) la.
Pišući gotovo svakodnevno pune dvije godine Rock enciklopediju, tisuće puta sam si ponovio isto što i Lillian Roxon punih 35 godina ranije: Bože, može li taj vrtuIjak na koji sam svojom voljom uletio, barem malo usporiti tempo? Moraju li, pa ma koliko da se okorjeli diskofil u meni radovao svakom nastavku Dylanovog serijala Bootlega i Cashovom reizdanju, Springsteenovom studijskom projektu ili friškom zapisu White Stripesa, baš i tijekom vrućih ljetnih mjeseci izlaziti albumi istim mahnitim ritmom kao i pred Božić? Naravno da me oduševio svaki povratnički album poput onih Solomona Burkea i Ala Greena ili pak pojave sjajnih novih imena poput Black Rebel Motorcycle Cluba, Hivesa, Ravenettesa ili Strokesa, no svaka nova »povampirena« karijera i blještava mlada zvijezda, značila je da se posao oko Rock enciklopedije širi. Činilo mi se u nedogled.
Naravno, nitko mi nije bio kriv. Izbor je bio moj.
Zlatko Gall





