S korica:
Ocjenjujemo posebno vrijednim autorovo nastojanje da reformira nastavu kemije u osnovnim školama i gimnazijama. U tim je školama godinama na sceni »nastava orijentirana na nastavnika« (frontalna nastava, predavačko-prikazivačka nastava te pasivan položaj učenika koji uglavnom trebaju sjediti, slušati i gledati što nastavnik radi ispred ploče ili na demonstracijskom stolu). Profesor Sikirica zagovara »nastavu orijentiranu na učenika«, u kojoj je bitno izmijenjena uloga nastavnika i učenika. U njoj su nastavnici organizatori, moderatori te suradnici učenicima u njihovu nastojanju da, učeći otkrivanjem, istraživanjem i rješavanjem problema, otkriju jedan za njih sasvim novi svijet. Autor argumentirano zagovara organizaciju nastave kemije u obliku blok-sati umjesto tradicionalno dominirajućih 45-minutnih nastavnih sati. Tu bi argumentaciju valjalo prezentirati i drugim nastavnicima osnovne škole i gimnazije, napose nastavnicima fizike i biologije. Organizirajući nastavu kemije na takvim didaktičkim i gnoseološkim paradigmama, možemo očekivati mnogo veći interes učenika za područje kemije te za školovanje za zanimanja u kemijskoj industriji. Ova će knjiga potaknuti nastavnike da kreativnije pristupe tzv. unutarnjoj reformi nastavnog procesa, ne čekajući da tu reformu osmisli netko »odozgo«,
prof. dr. Milan Matijević