Intermedijalne studije
S ovitka:
Ove su studije potekle iz duga bavljenja instrmentalnom glazbom. (…) Uočena problematika nametnula je simetričan pristup. Prva od dviju dužih rasprava motri težnje skladatelja da poticaje potraže u temama književnih djela. Razmatranje takvih sklonosti ne donosi samo uvide u estetske rezultate glazbeno-književnog zajedništva; ono može biti jednako zanimljivo i s gledišta povijesti stilova ako pode od pitanja u kojem su kulturnom okružju nastale spomenute težnje. Druga studija pak slijedi putove nastojanja da književna riječ izrazi glazbene sadržaje. Gibanje je, dakle, dvosmjerno: glazba želi da u njoj odjekne književna misao, a književnost se trsi da izrazi doživljaje organiziranoga zvuka. Narav takvih sukladnih odnosa očituje se u okolnosti da je prva studija usmjerena pretežno prema povijesti glazbe, dok je druga u znatnoj mjeri zaokupljena književno-analitičkim pitanjima.
Viktor Žmegač