Hajdn, Mocart, Betoven
S ovitka:
Na šta mislimo kada govorimo o „klasičnom stilu” u muzici? Pre svega na Hajdna, Mocarta i Betovena. Njima je i posvećena ova izvanredna i provokativna studija koja nije samo teorijska rasprava, već pokušaj opisa njenog jezika. To će reći da je osnovni problem koji se u njoj raspravlja problem nastajanja, razvijanja i grananja jednog muzičkog stila, za koji su s pravom vezana i neka od najvećih dela muzičke umetnosti.
Naročitu vrednost i zanimljivost ove knjige predstavlja činjenica da je njen autor poznat i cenjen ne samo kao muzički kritičar i estetičar, nego i kao prvorazredni pijanista, i da on muziku (ako se tako može reći) posmatra i poznaje „iznutra”, a ne samo „spolja”, pa njegove analize imaju ne samo lucidnost teoretičara nego i svežinu koju im daje prisan kontakt sa muzikom jednog pijaniste. U mnogom pogledu, to nas podseća na nešto što je u savremenoj književnoj kritici već odavna poznato: da su najbolji moderni kritičari u isto vreme i pesnici od prvorazredne važnosti.