nastanak i razvoj umijeća građenja od prapočetaka do pojave čovjeka
S ovitka:
Autor kao da je stvorio pregled i izvor grade za ideju koja je vodila arhitekte organske orijentacije. Perspektiva otkrivanja smisla i svrhovitosti postala je važna ideja moderne umjetnosti. Pojavljuje se, na razne načine, oslobođena usporedbe sa stvaralačkom snagom prírode, kao temeljno pitanje arhitekture i poslije Sullivana i Wrighta i organskog pristupa arhitekturi. Kahn ga je formulirao u rečenici što stvar (koju projektiram) treba biti? Aldo van Aick u pitanju za koga projektiramo i zašto? itd.
Zanimljivo je spomenuti da se ideal stvaranja na način prirode pojavio neovisno o ideji organske arhitekture i u modernom kiparstvu. Izrekao ga je Brancusi potaknut ljepotom oblika koje stvara priroda. Oblici koji se nalaze u prirodi i njihovi odnosi mogu se i oponašati i interpretirati. Iz njih se izravno može učiti oblikovanje i kompozicija.
Prikaz oblika koje nalazimo u prirodi daje nam mogućnost da usporedimo ljepotu tog organskog svijeta s ljepotom oblika u umjetnosti.
Upravo je moderna umjetnost otvorila put prepoznavanju srodnosti apstraktnih struktura umjetnosti i prirode. Razvijen je novi senzibilitet.
U knjizi koja je pred nama grada je sređena u prikaz u kojemu prirodne oblike možemo promatrati mjerilima umjetnosti. Pritom se može govoriti o teoriji arhitekture ili teoriji arhitekture prirode ili umijeću građenja u prirodi, Landgrebe je rekao da je teorija umjetnosti teorija poesisa – teorija spravljanja umjetničkog djela.
Ovdje je riječ o teorijskim mjerilima ili recimo filtru, kroz koji gledamo pri-rodne oblike. Takvo je promatranje izvanredan i neusporediv poticaj.




