S ovitka:
Područje koje su drevni narodi Indije i Kine superiorno poznavali a koje je nama ostalo relativna tabula rasa sve do pojave Sigmunda Freuda, jest erotika. Knjiga. Kama sutra (Niska o ljubavi na koju nas ovaj uvod pokušava pripremiti jest najstariji sačuvan udžbenik erotike na svijetu. Napisao ga je indijski mudrac Vatsjajana prije nešto manje od dvije tisuće godina.
Što mi danas, naizmak dvadesetog vijeka, u eri industrijske civilizacije, možemo naučiti od starine Vatsjajane koji je svoj priručnik erotskog ponašanja pisao kao student teologije prije petnaest vijekova? Rekla bih da nas Vatsjajanina knjiga najviše od svega može naučiti ležernosti i jednostavnosti s kojom treba prilaziti tjelesnoj ljubavi, bez licemjernog stida i kompleksa krivnje.
Također bih rekla da nas stari Vatsjajana može podučiti i u tome da je erotika dugotrajan obred a ne završni čin toga obreda. Drugim riječima, Vatsjajaninim ljubavnicima je isto toliko stalo do cjelokupnog udvaračkog rituala, kao i do konačnog zadovoljenja. Sav onaj Vatsjajanin naglasak na bon-tonu ljubavnih odnosa, odnosno na svim onim insceniranim svadama i iskrenim pomirenjima, na strategiji posredništva poručiteljstva, na poklonima i dugim razgovorima, pokazuje nam da je to suptilna i do kraja dorađena igra čija se pravila poštuju koliko zbog njih samih, zbog ljepote igre, toliko i zbog njezinog svršetka.
Krajnji rezultat, tj. spolno sjedinjenje, nije grubo izdvojen iz cijelog procesa već prirodno izrasta kao njegova završna faza, Kama sutra nije nikakva golicava povijest o susretima izmedu muškaraca i žena… Kama sutra je knjiga o ponašanju medu spolovima u svim mogućim prilikama.
Godine 1883. Kama sutra je prvi put prevedena na evropski jezik… Otada je stekla slavu kao prvorazredna pornografija, a ta slava bije je još i danas. Kama sutra postala je predmet morbidne znatiželje, nesporazuma i iživljavanja čudorednika od zanata; a sred sve huke i povike nicala su gusarska izdanja, kralo se, dodavalo i preuređivalo, govorilo se Sapatom i nudilo kupcima ispod tezge kao produkt naročite istočnjačke perverzije.
Međutim, Kama sutra nije nikakva pornografija. Na Orijentu nema pornografije, ima je samo na Zapadu, u klimi gdje je seks tabu i gdje se sve do Uvoda u psihoanalizu svako govorenje i pisanje o seksualnom problemu smatralo neukusnom pornografijom.
Usprkos svoj našoj današnjoj racionalnoj kulturi erotika je za nas još uvijek manje-više tabu. Upravo zato i imamo pornografiju – jer smo od erotike napravili nečistog bauka, jer smo neiživljeni i opterećeni osjećanjem krivice i grijeha. Kad mi kažemo seks rekli smo i sablazan, rekli smo vulgarnost i zabranjeno voće. A kad drevni ili moderni Indijac kaže kama onda on kaže i svetost, ljepota, užitak.
Iz PREDGOVORA VESNE KAMPOTIC




