S ovitka:
Prije sedam godina štampana je u Parizu, u ediciji Maeghat, ova knjiga Michela Seuphora, jednog od najznačajnijih suvremenih teoretičara i analitika apstraktne umjetnosti, izdavača revije »Het Overzicht« (1921-1925) i »Cercle et Carré (1929), organizatora prve Internacionalne izložbe apstraktne umjetnosti (Paris, 1930). Prednost ove knjige je u tome, što ona metodički izvrsno vodi od samog raščišćavanja pojma »apstraktna umjetnost«, do analize njene bipolarnosti, do lučenja na jedan njen pol »intelektualnog reda« i na drugi, instinktivnu »unutarnju nužnost«. Između ta dva pola »konstruktivnog« (Mondrian) i lirskog (Kandinsky) uklapa autor svu mnogolikost nastojanja, traženja, rada i rezultata petnaestorice »pionira«, na čelu sa Robertom Delaunayem, vršeći iscrpnu analizu teoretske osnovice, umjetničke prakse i njihova refleksa na čitavu (umjetnost prve polovine našeg stoljeća.